mastersracer said:
hard to find much coverage on the details of the team Schlecks are setting up - any info on who is financial backer, ballpark budget, DS etc?
According to Stephanie Surrugue of danish paper Politiken, a Flavio Becca is providing the money:
http://blog.politiken.dk/surrugue/2...-saxo-bank-historien-om-et-bebudet-fadermord/
Quoting:
""""""""""""""
"Sin nye mæcen vil Brian Nygaard ikke udtale sig om, selv om TV2-sporten i denne uge er kommet i besiddelse af dokumenter, som i april måned er sendt blandt andre Fränk Schleck og den luxembourgske rigmand Flavio Becca, hvor det nye holds opbygning og sponsorater bliver diskuteret.
»Jeg blev kontaktet af en person, der er meget lidt offentlig, og som har defineret sin person på, at der er andre, der gør tingene i hans navn. Jeg brugte lang tid på at sætte mig ind i, hvem de mennesker var, og og det er ordentlige, dygtige og hæderlige folk, som jeg har et ubetinget godt indtryk af«.
Hvem er så Flavio Becca? Først og fremmest er han diskret. Han taler ikke med pressen og viser kun sjældent i offentligheden. Han ejer den store entreprenørvirksomhed T-comalux og adskillige mindre selskaber. Og så er den 46-årige finansmand den 28. mest indflydelsesrige person i fyrstedømmet ifølge den Top 100, som det luxembourgske medie- og finansmagasin PaperJam har udarbejdet.
»Flavio Becca er involveret i vores lands økonomi på mange niveauer«, siger den luxembourgske finansekspert Jean-Michel Goudron.
»Han udvikler ejendomsprojekter, investerer i byggeprojekter og finansierer fodboldholdet F91 Dudelange, som har vundet de nationale mesterskaber fem år i træk. Det lader til, at det er meget få store, nationale prestigeprojekter som skabes uden hans medvirken. Men det kan være svært at få et overblik over, for han helt utrolig diskret. Ofte opererer han gennem andre selskaber, uden at hans eget navn bliver nævnt. I den forstand svæver der et mysterium omkring ham«.
"""""""""""""
I don't have time to translate, but it says that he owns T-comalux and other compagnies, invests in and develop building projects and finances a football team F91 Dudelange. He is important in Luxembourg and he is discrete and does not want to be a public person.
Edit: DS will obviously be Kim Andersen