- Mar 13, 2009
- 29,413
- 3,482
- 28,180
Gesink himself about today and the Vuelta in general:
He says "When they ride a hard tempo like today. I notice I still lack real power. When I later see images of myself on a small gear I think "Man, turn a bigger gear". But we all know where I'm coming from. For the moment this is very good. In the winter I hope to set the final steps so I can ride a normal level again in 2013"
Basically confirms what most sane people here thought. Doesn't have the strength yet from before the broken leg and has most difficulty when the paces has been really high the whole day. Lacks power and stamina. Final step for next season...
Robert Gesink voelde zich opnieuw prima. "Ik voel me nu goed. Ik verlies iets op Talansky. Maar ik zat mooi van voren. Aan de andere kant pak ik wat op Moreno en Froome. Pak toch tijd op mannen die voor me staan. Het geeft wel weer hoe de krachtverhoudingen nu aan het einde van de ronde liggen. Ik had gewoon een hele goede dag. Gevochten als een beer, maar dat is onderdeel van mijn job. De laatste twee dagen was ik super. De dag daarvoor was het wat minder, maar dat was heel snel verklaarbaar. Zo'n glooiende rit ligt mij nu nog wat minder. Ze reden vandaag de hele dag een akelig tempo. Op dat soort momenten merk ik, dat ik toch nog wat kracht en macht tekort kom. Wanneer ik later beelden van mezelf zie met dat pielverzetje, dan denk ik ook 'Man schakel toch bij'. Maar we weten allemaal waar ik vandaan kom. Waar ik nu sta, is heel goed vind ik. De laatste puntjes hoop ik deze winter te gaan zetten, zodat ik in 2013 weer een normaal seizoen kan draaien."
Slotklim eigenlijk te zwaar
Zowel Gesink als Laurens ten Dam vond de slotbeklimming teveel van het goede. Gesink: "Die laatste klim is wel een rotbeklimming. De Angliru is ook heel steil, maar toch gelijkmatiger. Die laatste drie kilometer waren afschuwelijk. Dat was steiler dan de Angliru. Je viel bijna achterstevoren van je fiets af." Van Laurens ten Dam had het niet gehoeven. “Het is misschien geweldig voor de toeschouwers maar niet voor de klimmers. Toen ik naar beneden ging, zag ik nog mannen omhoog komen. Dat was ongelooflijk om te zien, het was zo vreselijk steil. Ik reed voor het eerst in mijn leven met een compact. Aan het einde had je het wel nodig. Dit was niet meer leuk. Het deed alleen maar pijn. Nu heb ik wel een goed gevoel. Ik zat in de paincave’. Het was verschrikkelijk."
He says "When they ride a hard tempo like today. I notice I still lack real power. When I later see images of myself on a small gear I think "Man, turn a bigger gear". But we all know where I'm coming from. For the moment this is very good. In the winter I hope to set the final steps so I can ride a normal level again in 2013"
Basically confirms what most sane people here thought. Doesn't have the strength yet from before the broken leg and has most difficulty when the paces has been really high the whole day. Lacks power and stamina. Final step for next season...