This is Adriano Malori's comments about this. He posted them on Facebook and this is Facebook's translation into English from Italian. I'll post the English first, then Italian, then the link.
The day has come when UCI forbidden the famous ′′ squatted ′′ aerodynamics position on the handlebar, with the weight forward and the torso leaning on the handlebar.
This posture, assumed by most professionals, is aimed at buying speeds quickly downhill but at the same time exposes the cyclist at a very high risk for the total lack of control of the vehicle. In fact, when you choose to position yourself in that way you are unable to intervene in case of unexpected events.
I completely agree with UCI's position because it's a terrible example for young people, I explain:
It's obvious that Nibali, Froome, Sagan, etc... can get down to this position while staying safe enough, but a pupil (15-16 years) or a rookie (13-14 years) trying to imitate them?
I can tell you for a fact that I've heard of guys who, assuming this position, fell due to their inability to react.
When I was running I tried it myself and I can give you additional personal feedback on this posture, I wasn't using it because it caused me to overload my quads equal to a small sprint, so I thought it was counterproductive because when faced with a few km hour speed I had pain at the quads for the first few minutes he'd start riding again.
I also agree with Kwiatkowski's words on this issue, who said that ′′ UCI should look at other things before worrying about the position ". True, it would be a great world if cyclist safety were protected by starting upstream in the issues (we remember all the accidents of the year that have just ended, preventable with an extra eye on the organizations) but I find this a good start more than right.
È arrivato il giorno in cui l'UCI ha proibito la famosa posizione aerodinamica "accovacciati" sul manubrio, col peso in avanti e il busto appoggiato, per l'appunto, sul manubrio.
Questa postura, assunta dalla maggior parte dei professionisti, è volta ad acquistare velocità rapidamente in discesa ma, al contempo, espone il ciclista ad un rischio altissimo per la mancanza totale di controllo del mezzo. Di fatto, quando si sceglie di posizionarsi in quel modo si è impossibilitati ad intervenire in caso di imprevisto.
Io mi trovo in totale accordo con la presa di posizione dell'UCI perché è un pessimo esempio per i giovani, mi spiego:
È ovvio che Nibali, Froome, Sagan, ecc... riescano a scendere in questa posizione restando abbastanza sicuri, ma un allievo (15-16 anni) o un esordiente (13-14 anni) che prova ad imitarli?
Posso dirvi per certo che ho saputo di ragazzi che, assumendo questa posizione, sono caduti a causa dell'incapacità di reazione.
Io stesso quando correvo l'ho provata e vi posso dare un feedback personale aggiuntivo su questa postura, non la usavo perché mi provocava un sovraccarico ai quadricipiti pari ad un piccolo sprint, quindi la reputavo controproducente perché a fronte di qualche km orario di velocità avevo dolore ai quadricipiti per i primi minuti in cui riprendeva a pedalare.
Sulla questione mi sento in accordo anche con le parole di Kwiatkowski, il quale ha affermato che " l'UCI dovrebbe guardare altre cose, prima di preoccuparsi della posizione". Vero, sarebbe un mondo fantastico se la sicurezza dei ciclisti venisse tutelata partendo a monte nelle questioni (ricordiamo tutti gli incidenti dell'anno appena conclusosi, evitabili con un occhio di riguardo in più sulle organizzazioni) ma trovo questo provvedimento un buon inizio più che giusto.
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