15:09 uur
Contact tijdens voorbereiding Tour
Rasmussen: van 5 tot 25 juni (de maand voor de Tour, red.) had ik geen contact met iemand van de ploegleiding. Ik wist wat ik moest doen, zij wisten wat ik deed.
*from june 5th until june 25th (the month prior to the tour) there was no contact with the team leadership. I knew what i had to do, and they knew what i was doing.
15:07 uur
Rasmussen herhaalt
Breukink, Leinders, van Mantgem en de Rooij wisten allemaal van mijn dopinggebruik.
*Breukink, Leinders, van Mantgem and de Rooij all knew about my doping use
15:04 uur
Stilzwijgende afspraak
Rasmussen: er was een stilzwijgende afspraak tussen mij en de Rabobank dat we het alleen over where-abouts zouden hebben en niet over doping.
*the was a silent agreement between me and the Rabobank that we would only talk about where-abouts and not about doping.
15:02 uur
sms van Van Mantgem
Van Mantgem sms'te aan Rasmussen: "how many intensive hours have you done?" Rasmussen zegt nu dat 1 uur gelijk stond aan 1000 eenheden epo. Het was een soort geheimtaal.
*Van Mantgem texted to rasmussen: "how many intensive hours have you done?" Rasmussen says now that 1 hour equaled 1000 units of epo. it was a sort of codespeech
15:00 uur
Rechtbank is nieuwsgierig
Advocaat van Rabobank vraagt aan gerechtshof of ze zich na al deze verhalen niet de dopingautoriteit voelt. De rechter antwoordt: "nou, ik ben best nieuwsgierig".
*the rabobank lawyer asks if it feels like it is a ADA after all these stories. The judge replies:"Well, i'm pretty curious"