- Nov 8, 2012
- 12,104
- 0
- 0
blackcat said:but the year he should have won had Rabobank held firm and not taken him out, he tt was more than competent
Yes, but who could ever forget this;
http://www.youtube.com/watch?v=EzeknUUhRoE
blackcat said:but the year he should have won had Rabobank held firm and not taken him out, he tt was more than competent
yepyepyepScott SoCal said:
blackcat said:Dmytri Grabovsky
never lasted long in the pro ranks
yeah, we already talked about the turkey winner, v dmitri.Libertine Seguros said:Not the reference I'm making.
Ivaïlo Gabrovski.
![]()
That was a great moment in cycling history, that 2005 Tour was beyond ridiculous. A bit like the last two editions.Scott SoCal said:
roundabout said:what was up with that anyway? He was not a horrible bike handler as far as I remember. Was he that worried that UCI would bust him?
Wasnt that the year the UCI called Leinders in on Rasmussen being close to the 0.25 rule?Scott SoCal said:Riding for a podium spot as a so-so time trialist and choked big time.
roundabout said:Was he so much less prepared than in 2007? It was iffy weather and a tricky course in 2007 and he only lost 2 minutes something in an hour long TT.
He describes it in his book. Not any kind words to his (drunken) mechanic.roundabout said:what was up with that anyway? He was not a horrible bike handler as far as I remember. Was he that worried that UCI would bust him?
Scott SoCal said:Dunno. Somewhere between 2005 and 2007 he was able to gain some big wattage in his tt efforts. Probably just became much more efficient as Coyle might argue.
Netserk said:He describes it in his book. Not any kind words to his (drunken) mechanic.
So you agree it is a conspiracy the results of the pre Tour the bore [for Echoes ] are not any more being made public?SundayRider said:No way Froome was 69Kg at the Tour that figure was obviously released so that his power/weight ratio wasn't too high. I've seen (and known) plenty of guys that are around 6'1 70Kg mark that look normal and health - nothing like Froome.
roundabout said:Oh, right.
Dagen før den afsluttende Paris-etape skulle vi ud på en lang enkeltstart. Jeg vidste, at jeg kunne tabe det hele på gulvet, men jeg følte også, at jeg var godt nok kørende, til at jeg havde en reel mulighed for st holde Ullrich bag mig og derved beholde min tredjeplads.
Det føltes forkert, allerede inden løbet gik i gang. Aftenen før tjekkede vi ind på hotellet. Til aftensmaden begyndte folk at knappe champagne op. De skulle jo bare ud at trille tres kilometer igennem og køre æresrunde i Paris. Deres Tour var overstået. Det var min ikke. Jeg havde det dårligt med, at de sad der og ønskede hinanden tillykke og skålede i de dyre dråber.
Om morgenen kørte jeg hele ruten igennem sammen med Erik Breukink, som sad bagved i bilen. Det gik overraskende godt. Jeg kørte den igennem på et ganske normalt træningshjul med et lufttryk på otte bar i. Der var vel seksten-atten grader den morgen. Bagefter tog jeg hjem på hotellet og slappede af. Jeg skulle først ud som den tredjesidste om eftermiddagen. Mens jeg lå der, steg temperatuen i Saint-Etienne til 35 grader. Pludselig kunne man spejle æg på asfalten.
Jeg kunne mærke, at jeg var klar. Ruten passede mig også udmærket, hård og med to gode bakker.
Da jeg endelig kom ud over rampen, kørte jeg kort efter gennem den første rundkørsel og skred ud. Asfalten var nærmest blevet flydende. Jeg var jo så vildt fokuseret. Med elleve bar i ringe på nitten millimeter forsvandt cyklen bare under mig.
Jeg kom op på sadlen igen og fortsatte. Der var kun kørt to kilometer; stadig 55 til mål - langt, når man har fået et ordentligt slag på hoften. Mens jeg kørte videre, skøjtede jeg rundt på de tynde dæk.
Jeg var ved at vælte igen senere, før jeg tænkte, at jeg var nødt til at skifte baghjul. Det meddelte jeg mine mekanikere bagved. Vi havde den aftale, at hvis der skete noget, skulle jeg kun skifte hjul; ikke cykel. Jeg kunne godt lide den cykel, jeg kørte på. Da jeg stoppede for at få et nyt baghjul, så jeg mekanikeren komme løbende ud mod mig. Uden hjul.
Han hev det gamle hjul af. Jeg kunne iagttage Ivan Basso, der var startet tre minutter efter mig, elegant smutte udenom. Det næste, jeg kunne iagttage, var mekanikeren, der kom tilbage, ikke med et nyt hjul, men med en ny cykel. Tiden var ikke til at parlamentere. Jeg måtte tage til takke med reservecyklen og kørte hastigt videre.
Til at begynde med gik det udmærket, lige indtil jeg var på vej ned ad en bakke i høj hastighed med armene fikseret i enkeltstartsbøjlen. Da mærkede jeg, hvordan styret drejede, og at cyklen forsatte ligeud. De havde ikke spændt styret ordentligt.
Det lykkedes mirakuløst at få mig frelst rundt i svinget, mens jeg tænkte, at jeg ville slå mig ihjel, hvis jeg fortsatte på denne måde. Fortsat var der lang vej til mål. Jeg vidste fra min tur tidligere på dagen, hvor mange hårnålesving der var undervejs.
Stop. Væk med det bras. Ned ad taget med min oprindelige cykel, nu med nyt baghjul. Op på cyklen igen. Kørte videre. Mærke, at baghjulet ikke var sat ordentligt fast, at det skrabede mod bagbremsen. Åbne bagbremsen, så den ikke stødte imod hjulet.
Kunne nu kun bruge forbremsen. Ned ad en skovvej, rundt i et hårnålesving, rundt i en kurve. Brems! Cyklen vippede, jeg tog den ud over styret, snart lå jeg i grøften.
"Det her går helt galt," var min eneste tanke. Breukink kom op til mig og sagde, at nu skulle jeg tage det helt roligt. Jeg skulle bare sørge for at komme i mål i dag.
Jeg kom tilbage på cyklen. Ved næstsidste mellemtid lå jeg på en placering som nummer 111. Ved målstregen fik jeg trukket mig op til en placering som nummer 77. På femten kilometer lykkedes det mig at køre fyrre positioner frem. Trods alt.
Nå jo, inden da mærkede jeg Armstrong suse forbi mig. Han var begyndt seks minutter efter mig. Han hentede beskedne syv minutter på mig. Da jeg endelig kom i mål, var jeg grædefærdig og hidsig. Jeg rutsjede ned på en syvendeplads i det samlede klassement, og holdet mistede halvtreds tusinde euro i præmiepenge fra den ene dag til den anden.
Den dag gik jeg ikke på podiet for at lade mig kysse af damerne i de rødprikkede trøjer. Jeg kørte bare væk derfra med det samme og ud af en tosporet hovedvej, som gik over i en motorvej. Jeg havde i fjorten dage i træk været en af de mest eksponerede cykelryttere i verden; nu cyklede jeg stiktosset i min bjergtrøje langs nødsporet på en firesporet motorvej.
Jeg kunne ikke vende om igen. Jeg kunne ikke køre imod trafikken på motorvejen. Billisterne, der sad i kø, havde stort set alle set mig kort forinden vælte rundt som en klovn på tv. Af en eller anden grund følte jeg mig mere udstillet nu end blot få minutter forinden.
Jeg måtte vente, til der kom en afkørsel, hvorfra jeg fandt hjem til vores hotel. Det første, jeg så, var vores mekaniker, som sad i en havestol og sov champagnerusen ud i solen. Jeg stillede min cykel op ad lastbilen og gik direkte hen imod ham. Jeg var tre meter fra ham og havde allerede hævet næven, da Erik Dekker fik mig fjernet.
"Had a bad day yesterday, huh?" Sagde Lance Armstrong til mig under ceremonien i Paris dagen efter.
Netserk said:From page 157 - 160 "Gul Feber" by Michael Rasmussen (Danish):
kingsouth said:Although you're jesting, in my opinion the success of both Wiggins and Froome is based on their very low body fat/weight. The question is how do they achieve and maintain this without any apparent drop in power or getting ill.
mikeoneill said:what about SR9009
supposed to be athletes already on it
The Hitch said:Interesting info. Where did you hear that?
This study identifies Rev-erb-α as a pharmacological target that improves muscle oxidative function by modulating gene networks controlling mitochondrial number and function.
Scott SoCal said:Dunno. Somewhere between 2005 and 2007 he was able to gain some big wattage in his tt efforts. Probably just became much more efficient as Coyle might argue.